sila klik sini

Saturday, 19 November 2011

APE PANDANGAN ANDA TENTANG HANTU...??????

Assalamualaikum.....
hari ni sy nak masuk kan n3 hal yg serius sikit ...boring gak asyik cerita pasal sy jew kan..kan..kan....
kali ni kite babit kan makluk halus atau entiti dlm n3 sy ni....sape kat sini percaya dlm dunia ni xder hantu????
sape yg berkenaan sila angkat tangan......!!!!
sori ye sy x angkat tangan pon sebab sy percaya sgt yg makluk ni mmang wujud...
walau pon sy x pernah ternampak or terserempak gan mereka ni  (mintak simpang malaikat 44)
namun sy tetap percaya 100% yg benda ni ada ....cam syaitan tu kite mmang tahu la kan sentiasa berlegar
di sekeliling kite bertujuan utk menyesatkan umat manusia ni....tp hantu ni lain sikit walau pon
same spesis gan syaitan tp kaum lain kot......
kalau orang melayu hantu yg paling top sekali dah tentu pontianak ....x tau kenape ??
walau pon byk lagi pilihan hantu yg ada tp hantu ni jugak yg paling seram dan sensasi
pernah kah kamu melihat pontianak???
sy pon x pernah tengok dan yg pasti x mahu tengok pon....
kalau dlm filem tu pernah la tu pon siap cover mate gan bantal ...
mungkin begini la kot wajah hantu yg cukup terkenal  tu
?

?

?

adoiiiyaiii seram gak ar gambar ni lagi plak kat kawasan kuburan....
kalau mengikut mitos pontianak ni berasal dari wanita yg mati ketika melahirkan anak sulung 
kemudian disemadikan dgn tidak mengikut adap2 yg sepatut nya ......mengikut cerita mak sy
wanita yg mati ketika melahirkan (anak nya masih berada didlm perut)
harus la diletakkan telur dikedua2 belah ketiak nya
sedikit emas didlm bibir nya
dan pisau kecil di gengaman tangan 
namun itu semua hanya adat orng dahulu kala skrng mane ada lagi orng yg sanggup berbuat begitu.....dan kite x di galak kan melaku kan segala ritual yg sebegitu kerana takut jatuh syirik....
(kepada DIA kita dtg dan kepada DIA kita kembali)



munkin kah begini rupa pontianak????


ni pon pontianak kot????



selain pontianak hantu yg agak top gak dlm list ni ialah hantu raye....bukan hari raye tau
tp ni hantu or syaitan or jembalang....
kalau mengikut mitos  hantu raye ni suka berdamping dgn manusia yg sangup membela nya
makanan nya pula berlainan mengikut perjanjian masing2 ada yg hendak kan darah ,telur,ayam, 
dan barbagai lagi benda2 yg pelik...
sebagai balasan hantu raye ni akan melakukan tugas2 yg diarahkan oleh tuan nya
contoh nya menjaga dusun atau harta yg bernilai lah ....dulu mase sy kecil2 ada gak ar dengar mak
dan aruah abah sy bercerita yg sipolan tu atau sipolan ni susah nak mati hingga terpaksa membuka
bumbung rumah... itu semua akibat membela hantu raye ni .....dan yg paling seram selepas kematian tuan 
nya pon hantu raye ni akan berkeliaran dan menyerupai wajah tuan nya....takut sehhh!!!!




hantu raye jugak dikatakan kuat melantak...?????
begini kah rupa hantu raye...????


ni pulak sy x tau hantu jenis ape tp sy masih ingat kisah yg pernah tersiardi dlm akbar
sikit mase dulu....
gambar hantu ni berjaya dirakam secara tidak sengaja oleh seseorng yg menginap di sebuah hotel 
memandangkan dia baru membeli kamera tu jadi dia pon gatal tangan la nak mencuba kehebatan 
kemera baru nya tu lalu di snap la gambar di seluruh kamar hotel tu namun apabila diteliti 
semula gambar2 yg ada tiba2 muncul lah lembaga yg menyerupai manusia namun dia cukup pasti hanya dia
sahaja yg berada didlm kamar ketika itu...
jadi apakah makluk yg ada bersama2 nya katika itu????? 
lembaga ni mirip wajah seoeng wanita namun wajah nya amat mengerikan....????

No comments:

Post a Comment