sila klik sini

Thursday, 29 December 2011

HAPPY NEW YEAR FOR ALL MY FREN~~

Assalamualaikum dan salam 1 malaysia...

Selamat tahun baru sahabat semoga tahun mendatang akan memberi sinar  dalam hidup kita dan besar harapan sy semoga kite lebih beriman dan sentiasa bersyukur dengan segala limpah kurniaan dari yg maha Esa      ....




Wednesday, 28 December 2011

HARI SEDIH SAYA~~

Assalamualaikum.....
 malas nak cerita panjang2 coz hari ni hari sedih sy....;(




Tuesday, 27 December 2011

CUTI-CUTI MALAYSIA~~CAMERON HIGHLAND~~

Assalamualaikum sume....
n3 sy kali ni pasal sambungan cerita rombongan cik kiah, sebelom ni kami semua bercuti ke hatyai thailand kemudian kami terus sambung bercuti dan destinasi kami seterus nye ke cameron highland.Walau badan penat tp berbaloi2 bila masing2 tunjukkan rase gembira. Keindahan disini x payah la sy terangkan panjang2 sebab sy rase semua sudah tahu sgt kan....jadi jom kite tengok gambar kenangan sy dan keluarga mase berada disane ......:D


Ladang teh yg cantik menghijau 





nyaman betul udara disini sampai sy rase cam x nak balik jew...hihihihi


kalau pegi cameron x beli buah ni x tau la kan.






apartment yg kami sewa dgn harga rm250 semalam,mempunyai 3 bilik tidur, 2 bilik air,ruang tamu,ruang makan dan dapur dgn kemudahan memasak yg lengkap.Bersih dan  memuaskan.





bergambar sebelum ke pasar mlm di tanah rata .





Saturday, 24 December 2011

TRIFFLES~~

Assalamualaikum...
Triffles ni dah lame sy x buat last sy buat mase jamuan hari raye yg lepas pastu mase hari raye korban kat umah mak mentua sy (pontian johor) tetibe hari ni tergerak lak hati nak buat sikit utk anak2 buah n kak ngah sy, kiteorng dah janji nak lepak PD umah anak buah sulong sy, ok la sy dah nak gerak ke PD  ni esok nak naik KL pulak nak bawak anak2 berjalan kat sane.....peace yawwwww.... (Y)




Triffles semasa belum disiram dgn jelly


siap sudah  sy guna buah-buahan tropika n peach



pose dari depan ....trus simpan aisbox nnti dah sejuk baru sedap mamam
lain kali sy n3 kan resepi nye pulak k....bye..bye..jumpe dilain n3



Friday, 23 December 2011

WAYANG PUNYE CERITA~~

Assalamualaikum...
Tengok tajuk n3 je mesti semua dapat agak ape cerita kat bawah ni kan..kan..kan..berapa byk kan daaaa.....
ok la seperti yg semua sudah maklum yg sy n famili suke tengok wayang kan jadi baru2 ni kami tengok cite mission impossible ghost protocol x payah la sy cite panjang2 tentang filem ni sume pon boleh agak mcm mane jalan cerita nye yg penuh aksi suspen pastu bagi menyokong industri filem malaysia plak sy tengok cite 
suatu malam kubur berasap, boleh la utk meringan2 kan otak yg serabut, cerita yg cukup simple x berapa seram dan x berapa kelakar ......
jadi sape2 yg kepingin ke pagung tu moh kite....


dlm byk2 filem yg sy tengok filem paling kanan ni gak yg best...hidup ombak rindu..!!!


ni mase sy nonton twiligt 
encem kat hero2 tu best dpt tengok diorng ni kawen.....


Thursday, 22 December 2011

CUTI-CUTI THAILAND LAGI~~ ROMBONGAN CIK KIAH~~

Assalamualaikum n sawadikap...
selamat ptg semua ..dah ptg baru sempat nak masukkan n3 pasal percutian keluarga sy aka rombongan cik kiah ke hatyai thailand..seronok bangat bila dpt menjejakan kaki ke sana lagi yg anak2 buah sy semua pakat shopping gila2 tp syg waktu kami dtg byk tempat2 perlancongan yg ditutup coz biase nye depa bukak hanya pd hari jumaat - ahad sahaja ...sedih gak la tp nak buat lagu mana bukan rezeki kami kot...dlm sedih2 tu kami merayap gak x henggat donia sampai kaki ni merayu2 mintak berenti..huhuhuhu....ok la cerita panjang2 pon xder pekdah jadi tengok gambau jew la ye....


makan2 sambil tunggu permit kete siap..

amboi..!! suke le tu dah selamat masuk ke thai
(kat belakang tu suasana kastam thailand simple je kan)

ni bilik hotel yg kami duduk (3 bilik kami boking) 
 BP Grand Sweet Hotel



Jeng..jeng..jeng...boleh pulak terserempak gan cico kat sana, dia dtg gan tunang dia kat belakang tu
baik budak ni x sombong langsung.
ni la antara ahli rombongan cik kiah sy tu
dari kiri tu kak ngah, mak sy(hajah zahara),koman,ana n mak mentua(hajah saodah)
saya gan cik abe 

ni mase pagi ke2 bekpes dlm bilik jew coz kat hotel ni non halal 
nasib sy gan cik abe jumpe kedai jual roti canai ni kat sane walau pon byk beza kat tempat kite yg penting halal beb.dah la mak sy x mkn semua benda yg berunsurkan daging or ayam..
ok la sampai sini je n3 sy kali ni tp kisah percutian ni belom habis lagi coz dari thai kami terus naik cameron lak lepak kat sane pon best jugak kan sejuk lagi.....jumpe lagi dilain n3 ye...pai..pai

Wednesday, 21 December 2011

SAMBAL BERPETAI DAN BERUDANG~~




Assalamualaikum n sawadikap.....
baru je lepas bersantap dah lambat sebenau nyer tp tadi dok tunggu cik abe tangkap udang kat pasar bukan main lame lagi..huhuhu...dia balik je sy terus bersilat kat dapur, ala masak simple2 je tp dah memang lidah orng kampong ni sambal gak yg menjadi pilihan hati ...sambil tu sy goreng ikan gan sayur sikit ...masak je sambal dlm kuali sy terus senduk nasik mkn anak beranak sambil sembang2..(cik abe sy bercuti sampai minggu depan..yahuuuu).
ok la lain kali jumpe dlm n3 baru ye sy nak kongsi cerita pasal percutian kami ke thailand dan cameron ...
tatatititutu.....



sambal petai pojaan hati sy dan seluruh keluarga

ANAK YG SURUH BUAT~~~

Assalamualaikum sume...
sy buat projek ni mlm tadi tp baru ni dpt share kat sini ...mcm tajuk kat atas tu la ayam ni anak sy yg suh masak, mula2 tu sy ingat nak beli je yg dah siap nyer tp dia tetap suh sy masak gak ...sy gan muka selamba papa terus ckp suh diorng berdoa byk2 dan panjang2 supaya ayam yg sy bakal masak nnti sukses...hehehehehe..alhamdulillah mungkin berkat doa diorng agak nyer ayam yg sy bakar tu menjadi pulak walau sy x sempat perap lame2 (coz diorng dah x sabar suruh sy bako cepat2) pastu ramuan tu sy main boh je siap campak2 lagi tu ..hahahahaha.....nasib semua anak2 n cik abe sy suke ....
akhir nye ini la menu utk dinner kami malam tadi....burrppp (alhamdulillah)




ayam golek tergolek-golek..

SARAPAN APE TU..????


Assalamualaikum...
selamat pagi semua  hari ni sarapan ape ek? sy sarapan nasik lemak je senang di beli sedap dimakan ..hehehehe ..selalu nye sy asyik mkn roti je tp kalau dah tekak orng melayu ni mane bleh tahan sesekali nak gak pekena nasik lemak gan roti canai seround dua ....bila dah kenyang ni baru semangat sikit nak buat kerja 





nasik lemak dari kedai abg atan ..cukup lemak cukup manis dan pedas nyer....yummy

Sunday, 18 December 2011

LAMA SUDAH~~~

Assalamualaikum....
Lama sudah sy x  masukkan n3 baru dlm blog sy yg serba baru ni kan coz sy baru jew balik dari percutian keluarga besar sy...(dah mcm rombongan cik kiah tau) sume segala abg ngah,kak ngah ,mak sy,mak mentua,anak2 buah n anak2 sendiri sy angkut sekali ....bercuti sakan kami kali ni ...
mula2 sy  lepak kat KL sehari pastu kami terus pi thailand lepas tu sambung trus pi cameron lak ...semlm pagi hantar mak mentua balik pontian ptg balik melaka semula ...atoiyaiiiii memang sakan berkubang dlm kete sepanjang minggu ni sampai ponggong dah naik kebas tau...hihihihihihi
tp alhamdulillah segala2 berjalan dgn baik, rumah yg sy tinggalkan pon berada dlm keadaan selamat berserta penghuni kecil2 nya (kucing sy) mase sy sampai tu depa ni dok jeling sy semacam je marah kot kene tinggal lame2 nasib sy ada upah anak buah sepupu sy kasi makan (tq bulat jasa mu dikenang) kalau x mau koma depa semua ni ...
nnti bila laptop sy dah sihat sy kongsi gambar2 yg sy sempat snap mase bercuti tu ye...^^

Sunday, 11 December 2011

X SANGKA DPT JUMPE~~~~O_O

Assalamualaikum...
semlm adalah antara hari yg sgt menghujahkan buat sy......nak tahu sape yg saya jumpe ?????
.......MAYA KARIN......
pelakon ombak rindu pojaan hati sy tu......mungkin dah rezeki sy kot dpt bertentang mate gan dia ...walau x sempat nak bergambar sebab sy cam kalut semacam je waktu tu namun hati sy sampai sekarang asyik terbuai2 jew...seronok bangat ni.....maya memang cute sgt mate dia yg paling cantik ...bulat dan bersinar-sinar.....



cantik nye dia 

Thursday, 8 December 2011

APE YG PERLU SY BUAT UTK TETAMU ISTIMEWA ESOK...???????

Assalamualaikum ...
Bila baca jew tajuk n3 sy tu mesti korng cam pelik je kan ...hehehehehe...saje sy nak buat gempak sikit..yg nak dtg esok cuma mak mentua sy dan adik ipar je ...hihihihihi
sy tengah pening kepala ni nak masak ape maklum la mak mentua sy ni bukan selalu dtg rumah sy,  kalau boleh sy nak masak yg istimewa sikit utk dia .....
dia suka mkn ketam black pepper sauce, masak lemak nenes dgn ikan kurau masin pon dia suka gak, asam pedas ayam pon dia layan.....jadi mane satu sy nak masak utk dia esok...????
yg penting pagi2 esok sy mesti ada kat pasar .....
harap2 mak suka la dgn ape pon yg bakal sy masak esok....=D


ni la mak mentua sy ...hajah saodah aka mak odah....
(sila abaikan budak 2 orng tu ...hehehehe..tu anak buah sy ..aleya n amira diorng ni suka buli sy tau)

Wednesday, 7 December 2011

RAMBUT ALA K POP~~~

assalamualaikum....
selamat pagi semua ...ape sarapan pagi ni ye?? sy goreng mee je mudah dan cepat...
kali ni sy nak kongsi n3 pasal anak perempuan sy yg sorng ni ..baru2 ni dia ada mintak nak potong rambut pendek gaya K pop sy pon cam tercenggang2 gak ...ape kebenda gaya k pop tu kalau artis k pop tu tahu la sy serba sedikit tp tang rambut ni sy konfius sikit..???????
dulu rambut dia panjang mengurai dan lebat tp skng dah pendek siap pacak2 lagi ....
syg sungguh nasib bila keluar bersiar dia pakai tudung ....mula2 tu sy cam marah gak tp bila cik abe sy ckp yg rambut tu akan tumbuh semula perasaan marah sy mula kendur sikit ....x dapek den nolong ....

Tuesday, 6 December 2011

BETUL KEW~~ 4 HARI 4 JUTA~~~~

Assalamualaikum sume...
dah lame sy x masukkan n3 barukan ...sory la sibuk sikit dgn hal2 rumah tangga ni...
bukan xde cerita yg sy nak kongsi cuma mase yg x mencukupi lagi pon laptop sy jatuh sakit skrg ni ....
mcm yg kite tahu filem ombak rindu skng tengah mengegarkan panggung wayang seluruh negara dan semua yg pernah membaca novel ni pasti x mahu melepaskan peluang keemasan ni ...
dan jgn terperanjat bila kutipan nye mencecah 4 juta ringgit dlm mase 4 hari.....dasyat betul...sy tumpang gembira dgn kejayaan tu ....tahniah ombak rindu....



Sunday, 4 December 2011

OMBAK RINDU KU~~~


assalamualaikum....
mlm ni cik abe  bawa lagi sy kepanggung ....kali ni kami x pergi berdua,anak2 ikut sekali ...kiteorng tengok cite OMBAK RINDU....memang x menyesal sy bayar mahal2 coz cite ni memang best ....syabas maya n aaron x lupe juga utk semua pelakon2 yg telah berjaya membawa watak2 dgn berkesan.
jgn tanya sama ada sy nangis atau x...sebab sy ni memang susah nak nangis tp ketika menonton cerita ni hati sy agak tersentuh juga...kepada sesiapa yg belom menonton tp teringin nak pegi tu jgn tunggu lama2 kerana cerita ni memang best mcm novel dia gak.....
selamat menonton ya......






Saturday, 3 December 2011

MASA NYA TELAH TIBA~~~

Assalamualaikum sume....
hari ni sy gantung periuk dari semlm lagi dah pasang hajat nak cuti sepanjang hari ...hehehehehe
maklum la jemputan kawen sekarng ni bukan main byk, yg mane termampu  pergi tu memang sy redah habis,
bawak anak2 sekali (tp mase salam kaup tu sy bagi le lebih sikit) mkn le sampai kenyang perut, lauk2 pon boleh tahan sedap apalagi kami pon layan ..... mlm ni ada dinner jadi satu hari memang dapur sy x berasap le gamak nya .....u_u

Friday, 2 December 2011

TERIMA KASIH ~~~


TERIMA KASIH KEPADA SEMUA SAHABAT YG SUDI BERKUNJUNG KE BLOG SY YG MASIH HIJAU INI ...SEMOGA TALI PERSAHABATAN KITA AKAN TERUS BERPANJANGAN.JIKA ADA SALAH DAN SILAP TANPA SY SEDARI SY MENYUSUN SEPULUH JARI MEMOHON AMPUN DAN MAAF.


.....TERIMA KASIH ....

Thursday, 1 December 2011

DATING DGN CIK ABE SAYA~~~

Assalamualaikum sume...
mase sy masukkan n3 ni waktu dah menghampiri 1 pagi (mcm x sempat2 je sy nikan)
saya ni boleh dikatakan peminat setia filem ni dari part 1 lagi dan yg terbaru twilight breaking dawn yg mula ditayangkan dari 24 nov hari tu dan baru la ni cik abe punye mase utk bawa sy menonton nya di panggung
teruja betul sy nak tengok kesudahan cite ni namun yg x best tu siap ada sambungan lagi ...
adoiiiyaiiii....meroyan le sy nak tunggu episod akan dtg ntah bila tahun le akan keluar agak nya.......











akhir nya kawin jugak diorng ni siap dpt baby lagi tu .....x sabar nak nnti twilight breaking dawn part 2 ....


Wednesday, 30 November 2011

DIMANA MAHU KU CARI?????

Assalamualaikum....
apa khabar sume? harap2 sume sehat sejatera hendak nya.....
Tekak sy ni tetibe teringin bebenau nak makan benda alah ni tp x tau mane boleh cari, kalau mahal sy beli sikit jelah tp kalau murah sy beli sikit jugak sebab diorng kate benda ni manis yg amat....betul ke?????
x penah rase dan tetiba tekak sy ni melonjak2 nak merasa ....
bila dan dimana gak nya ada rezeki sy nak mendapat kan nya....?????
oh turkish delight dimana pon kan ku cari dikau........




kalau nak tau ni la punca nya sy jadi penasaran gan turkish delight ni cam sedap je budak poyo ni mkn...


ayu sungguh rupa paras mu....


sedap nye nasib x gandung kalau x jadi keje plak cik abe sy dok jenuh nak mencari 
tp ape ada hal paling jauh pon kat turki je pon..hehehehehe
(berangan je kau ni linda)


tengok tu mcm2 warna ada mane tekak sy boleh tahan ni....cobaan2....


ALAHAI ~~~ ANAK IBU~~~

Assalamualaikum....
pagi-pagi lagi sy dah jenguk blog, hari ni sy bekpes roti je dah x tau nak mengayakan menu ni kalau hari2 dok buat benda yg samekan.Ok la sy sebenar nya  nak cerita sikit pasal anak bujang sy ni (noan 9 tahun) baru2 ni saya bawak dia kepasar malam dari awal lagi dia dah mintak beg duit nye yg selalu memang sy tolong simpan kan, baki duit raye dia ada lagi rm67 ringgit sy ingat mungkin dia nak beli barang jadi tanpa byk soal sy pon serah la beg tu pada dia dgn pesanan supaya simpan dgn elok. mase sampai kat pasar mlm tu sy pon sibuk la memilih barang yg mane berkenan tp si noan ni selamba je x beli ape pon,sy pon ckp dgn dia ..
"noan kalau nak beli ape2 baik beli sekarang jap lagi ibu nak balik dah."
dia x jawab pon cuma angguk jew tetiba dia kuarkan duit 1 ringgit dan mintak izin nak kasi pada peminta sedekah yg buta ..
"ibu noan nak kasi kat atuk tu boleh??"
Ya Allah tersentak sy dibuatnya. Mlm tu noan cuma mengeluarkan duit nya sebyk rm2 utk 2 orng pakcik tua yg buta .



ni la noan anak bujang harapan sy 
dlm setiap doa sy semoga dia menjadi anak yg soleh.


ini la nyawa sy ......nurhan  nadzmi


HUJUNG MINGGU DI GUNUNG LEDANG (SAGIL)

Assalamualaikum....
dah beberapa hari sy x jengguk blog sy ni, bukan ape bizi sikit  almaklum la cuti sekolah baru bermula jadi terpaksa la  melayan kerenah anak2 dulu. ni saja nak kongsi keseronokkan sy n famili hujung minggu lalu
(26/11/11). Baru2 ni anak2 ada mintak pergi mandi manda kat taman tema air di bandar melaka tp sy cam malas je nak bawak, bukan satu sebab je yg sy berat hati nak bawa mereka ke taman tema tu tp byk gile...antara sebab2 yg selalu bermain diminda sy :
*Bayaran masuk yg mahal. sy ni bukan nye mandi pon hanye sebagai peneman jadi sy rase cam rugi je.
*Panas gila tempat tu     
*Sy memang x suka tempat2 sesak mcm tu.
*Baru2 ni ada seorng kanak2 yg mati lemas kat situ.
Sebenar nye masih byk sebab yg boleh sy tulis kat sini tp cam malas nak tulis plak...hehehehe
jadi dipendekkan cerita yg x berapa nak panjang ni sy pon buat la cadangan supaya kami semua pergi mandi kat air terjun ni ...x sangka semua setuju campur teruja ....yiiippppiiiiii



sebenar nya kami memang rancang nak sambut besday 2 beradik ni, dah terlanjur dtg sini terus kami sepakat sambut kat kaki gunung ledang ni.....sedap gila kek ni  sampai sekarang asyik terkenang2 jew....

saya sedang makan bersama kak ngah(jamalia)dan mak saya (hajah zahara aka maklang pon)

mase ni kami semua baru sampai dan terus bersetuju supaya bersantap dahulu.
kami bawa bekalan yg simple je, nasi lemak ,ayam goreng,kerang rebus,kek dan segala mcm keropok yg penting dpt mkn dekat dgn sungai berselera you...hehehehehe


lepas mkn terus meranduk air sungai yg sejuk ni, memang best sgt2 langsung x kene panas coz byk pokok2 yg menhijau .


alhamdulillah mase kami dtg tu pengunjung x berapa ramai sgt lagi pon kawasan ni luas jadi x nampak sesak sgt rase damai je.


kat tepi tebing ni la kami bentang tikar dan melepak sampai petang, sy yg mandi ni sampai kecut2 badan dibuat nye....











Thursday, 24 November 2011

STRAWBERRY YG MENAWAN~~

Assalamualaikum....
sebut je strawberry mesti semua wanita akan teruja kan, dengan warne nya yg merah menyala cukup membuatkan sy x sabar nak memetik nya.Dlm lawatan sy yg terakhir ke cameron highlands sy x berkesempatan utk memetik buah ni,sedih memang la sedih mase tu tp dah takde rezeki kan...
mcm yg kite tahu strawberry kat cameron tu masam sikit dan buah nye agak kecil tp itu bukan alasan utk sy borong bawak balik..hehehe (kalau nak mkn buah manis baik mkn durian je dah sah2 memang manis kan.)
jadi menjadi harapan dan impian sy sekarang utk memetik buah ni bila berkesempatan ke cameron dilain kali....(harap2 doa sy ni dikabulkan)....jom kite jengguk gambar buah yg masam kat bawah ni..(mulut je ckp camtu tp air liur dah meleleh2 )


alolo....comel nye kalau boleh tanak mkn nak buat hiasan je selama-lama nya....



mcm ni le rupe nya pokok buah strawberry 



sy rase ni bukan strawberry kat tempat kite ni lain macam je bentuk nye 
lebih besar dan bulat-bulat 
(best nye kalau dpt sebakul penuh camni)



geram punye pasal akhir nya sy pegi petik strawberry kat giant je,lagi senang lepas tu sy salutkan dgn coklat 
dlm sekelip mate  buah tu sume hilang yg tinggal piring gan lidi pencucuk je..hihihihi